Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Mazowiecka
Hufiec Ostrołęka
1. ORGANIZATORZY RAJDU/ KONTAKT
- Komendant rajdu – pwd. Krzysztof Krawczyk
- Z-ca komendanta rajdu – Wiktoria Julia Zielińska
- Komendanci tras:
- Komendantka trasy harcerskiej – Natalia Kinalska
- Z-ca komendantki trasy harcerskiej – Oliver Benedyk
- Komendantka trasy starszoharcerskiej/wędrowniczej – pwd. Olga Grzegorczyk
- Z-ca komendantki trasy starszoharcerskiej/wędrowniczej – Natalia Soliwoda
- Komendantka trasy zuchowej – Anna Florkowska
- Z-ca komendantki trasy zuchowej – Iwo Jarzyna
- Szefowa biura rajdu – Wiktoria Julia Zielińska
- Szef zespołu ds. promocji i mediów – Bartosz Kroh
- Z-ca Szefa zespołu ds. promocji i mediów – Aleksander Chrzczonowski
- Kwatermistrz – Rafał Krawczyk
- Szef Drużyny Sztabowej – Przemysław Książek
- Z-ca Szefa Drużyny Sztabowej – Jakub Kośnik
- Szefowa Kawiarenki – pwd. Justyna Blejsz
KONTAKT
- tel. 512 845 796
- tel. 789 344 795
- e-mail: harcerskim_tropem@ostroleka.zhp.pl
2. TERMIN I MIEJSCE RAJDU
Rajd odbędzie się w Kamiance – w okolicach Ostrołęki (woj. Mazowieckie) w dniach 7-9 czerwca 2024. Bez względu na warunki atmosferyczne. Organizatorzy oczekują na wszystkie patrole na starcie rajdu (informacja zostanie podana po weryfikacji zgłoszenia) w piątek (od godziny 16). Program rajdu oraz wszelkie szczegółowe informacje patrole otrzymają wraz z potwierdzeniem zgłoszenia.
3. UCZESTNICY
Rajd „Harcerskim Tropem” jest imprezą harcerską, przeznaczoną dla Zuchów, Harcerzy, Harcerzy Starszych i Wędrowników. W rajdzie mogą brać udział drużyny harcerskie/zastępy/patrole oraz grupy zorganizowane (we wszystkich przypadkach mogą być one maksymalnie 20 osobowe, minimalnie 6 osobowe (5 osób + opiekun)). W skład każdego patrolu musi wejść co najmniej jedna pełnoletnia osoba (opiekun), która podczas zgłaszania patrolu wyśle nam oświadczenie o odpowiedzialności za życie i zdrowie niepełnoletnich członków patrolu oraz oświadczenie o odpowiedzialności za szkody materialne wyrządzone przez niepełnoletnich członków patrolu.
4. ZGŁOSZENIA
Na zgłoszenia czekamy do 19 maja 2024. Zgłoszenia prosimy wysyłać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w załączonym przez nas formularzu. Zgłoszenie musi zawierać: Nazwę patrolu, dokładną ilość osób, hufiec, dane członków grupy (imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania), dokładne dane osoby pełnoletniej. Opiekun nie ponosi kosztów za wpisowe, jeżeli minimalna liczba uczestników w patrolu zostaje zachowana.
Przed rajdem patrole po wysłaniu zgłoszenia otrzymują list zwrotny z potwierdzeniem zakwalifikowania się na rajd oraz szczegółową instrukcją i ogólnym planem rajdu oraz o zadaniach przedrajdowych do wykonania.
Za patrol zakwalifikowany na trasę uważa się ten, który spełnia wszystkie poniższe warunki:
- w terminie i w poprawny sposób prześle zgłoszenie do organizatorów,
- dokona wpłaty wpisowego za wszystkich członków patrolu najpóźniej do tygodnia po wysłaniu zgłoszenia,
- spełnia wymogi co do minimalnej liczby członków patrolu.
5. PŁATNOŚCI
Koszt uczestnictwa w rajdzie, zależy od daty zgłoszenia:
- patrole które zgłoszą się do 31.03.2024 – wpisowe wynosi 65 zł od osoby
- patrole które zgłoszą się w terminie 01.04 – 19.05.2024 – wpisowe wynosi 75 zł od osoby
Płatność należy dokonać przelewem na konto: 55249000050000450021520681 – Hufiec ZHP Ostrołęka, pl. gen. J. Bema 11, Ostrołęka. W tytule przelewu prosimy wpisać: „Wpisowe – 6. Rajd „Harcerskim Tropem” – Nazwa Patrolu”. Potwierdzenie wpłaty wpisowego prosimy przesłać na rajdowy adres mailowy: harcerskim_tropem@ostroleka.zhp.pl
UWAGA! Wpłata wpisowego musi być zaksięgowania najpóźniej 7 dni od daty zgłoszenia.
6. GWARANTOWANE ŚWIADCZENIA
Organizator zapewnia uczestnikom rajdu:
- gorący posiłek w sobotę,
- dostęp do wody pitnej,
- miejsce noclegowe pod namiot,
- mapę terenu w skali 1:50 000,
- dyplomy uczestnictwa w rajdzie,
- nagrody,
- harcerską przygodę,
- atrakcja w sobotę,
- znaczek pamiątkowy z rajdu.
7. OBOWIĄZKOWY EKWIPUNEK PATROLU
Każdy patrol we własnym zakresie zapewnia sobie: namioty, śpiwory, karimaty, apteczkę pierwszej pomocy, prowiant, naczynia na ciepły posiłek, przybory toaletowe, busolę, zgodę hufca na udział w rajdzie. Mile widziane będą wszelkie elementy identyfikujące drużynę/zastęp/patrol typu koszulka, proporzec, itp.
8. PUNKTACJA
Każda jednostka harcerska biorąca udział w 6. Rajdzie “Harcerskim Tropem” będzie oceniana w punktacji, dzięki której organizator wybierze najlepszy patrol.
Patrol może zdobyć maksymalnie 150 punktów za następujące kryteria:
- 100 punktów – ocena realizacji wykonania punktów na trasie,
- 30 punktów – ocena realizacji wykonania zadania przedrajdowego,
- 20 punktów – ogólne zachowanie, reprezentacja.
9. INNE INFORMACJE
- 6. RHT jest rajdem pieszym. Każdy patrol musi być przygotowany na nocleg pod namiotem, a także na kilkunastokilomerową trasę pieszą. (długość zależna jest od wyboru trasy)
- Uczestnik rajdu zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu. Ponadto zobowiązuje do przestrzegania Prawa Harcerskiego .
- Nieprzestrzeganie powyższych norm może doprowadzić do wydalenia uczestnika lub patrolu z rajdu. Rodzic/ prawny opiekun jest poinformowany o tym i na własny koszt musi odebrać dziecko z miejsca obozowiska.
- W razie rezygnacji z uczestnictwa w rajdzie po przyjęciu zgłoszenia, wpisowe nie będzie zwracane, a uczestnicy tracą prawo do wszelkich świadczeń.
- Liczba uczestników ograniczona (300 uczestników/30 patroli – w zależności od tego który z limitów nastąpi pierwszy).
- Za zdrowie i życie uczestników oraz szkody materialne wyrządzone podczas rajdu odpowiadają pełnoletni instruktorzy lub pełnoletni opiekunowie drużyn rajdowych.
- Za szkody wyrządzone przez członków patrolu odpowiada jego opiekun.
- Organizator zastrzega sobie ostateczną interpretację regulaminu.